dinsdag 26 juli 2016

Laat de zomer maar komen!

Gisteren was de eerste dag van de zomervakantie. Jeetje wat lekker toch! In de ochtend niks moeten, geen brood- en fruittrommeltjes, wandeling naar school om de kids weg te brengen. En als juf ook lekker een hele tijd vrij. Natuurlijk wordt er in de vakantie van de juf al een hoop voorbereid, maar nu even nog niet. In elk geval... niks voor school! Dat komt later weer.

Voor de AWS is wel een berg voorbereiding gedaan. Ik zal je even laten zien wat en hoe...
In de zakjes hieronder zitten 5 AWS blokken, in elk zakje een. In het zesde zakje zitten de driehoeken die langs de buitenrand komen met BP. Alles is al helemaal geknipt en op maat, alleen de BP voor de buitenrand kan ik ter plekke nog uitknippen (de vlinders en de kleine bloemen).


Er zijn foto's gemaakt van de blokken die ik ga maken.
Zo hoef ik het hele boek niet mee te slepen.


De hele quilt werd op de grond gelegd. Blok voor blok werd gekozen, gewikt en gewogen terwijl het op z'n plek lag. Zo hoop ik straks als alles klaar is niet voor verrassingen te staan.


Vijf blokken dus!






Zuinigheid met vlijt! Ik knip af en toe ook uit de resten die onder het geappliqueerde vandaan komen. Dus zit er nog genoeg lichte basisstof om te bewaren onder een nieuw cirkeltje? Ik stop het bij de rest en als ik een blok mag patchen voor deze quilt wordt eerst die stof opgemaakt.


Een soort van zwaar uitgebleekte vooruitziende blik:


Liefs!
Nathalie


7 opmerkingen:

  1. Quel travail splendide!j'admire beaucoup,les tissus également sont parfaitement bien choisis.
    Bravo

    Souvenir de France
    MC

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij wordt echt super gaaf, Nathalie! Jij hoeft je voorlopig nog niet te vervelen! Ik heb hem zelf ook gemaakt (in de tinten van het boek) en ben er nog steeds heel blij mee. Dat wat jij hierboven beschrijft met stof wegknippen en bewaren voor een ander blok, heb ik ook gedaan. Zo'n basisstof komt sowieso altijd wel van pas in weer een andere quilt.
    Fijne vakantie voor je! Groetjes, Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, benieuwd of je deze 5 snel af hebt. Wens jullie een superleuke vakantie toe.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je AWS wordt prachtig. Mooie blokken heb je voorbereid. Geniet van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is even een klus maar dan kan je ook weer mooi verder! Geniet van de vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik naar de datum kijk verschiet ik er toch weer van hoe laat jullie zomervakantie begint. Toch zo anders dan bij ons. Deze manier van werken pas ik ook altijd toe. Alles goed voorbereiden en dan al die zakjes mee in de valies. Werkt fantastisch. De blokken die je hebt voorbereid zijn stuk voor stuk weer pareltjes. Wat kan jij toch goed stofjes combineren!! Geniet van de vrije weken!
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen